سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

خبر... خبر...

سنگى که به غصب در خانه است ، در گرو ویرانى کاشانه است . [ و این گفتار از پیامبر ( ص ) روایت شده است و شگفت نیست که دو سخن همدیگر را ماند که از یک چاه کشیده است و در دو دلو ریخته . ] [نهج البلاغه]

 RSS 

کل بازدید ها :

87470

بازدیدهای امروز :

2

بازدیدهای دیروز :

11


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من


لوگوی من

خبر... خبر...


 اوقات شرعی


لوگوی دوستان




 لینک دوستان

فهم(مهدی مدنی)
امیدوار


اشتراک

 


نوشته های قبلی

زمستان 1383
پاییز 1383


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 2:25 عصر

مقام معظم رهبری:
نسبت به نتایج حرکت نظام
سرتا پا امید هستم
آیت الله خامنه ای جنگ واقعی جهان پیچیده امروز را
جنگ رسانه ها برشمردند
008091.jpg
عکس : علیرضا بنی علی
ایسنا : رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین ماموریت محوری صدا و سیما در مدیریت و هدایت فکر و فرهنگ جامعه، الزامات عینی و راهبردهای اجرایی تحقق اهداف رسانه ی ملی را تشریح کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای، صبح دیروز در دیدار رییس، معاونان، مدیران و جمعی از دست اندرکاران بخش های مختلف صدا و سیما با بیان تحلیلی جامعه شناختی از روند سیطره یک طبقه ی اجتماعی جهانی بر خاورمیانه، نقش رسانه ی ملی را در پایداری نظام اسلامی در مقابل این هجوم همه جانبه، بسیار مهم خواندند و با تبیین ماموریت محوری صدا و سیما در مدیریت و هدایت فکر و فرهنگ جامعه، الزامات عینی و راهبردهای اجرایی تحقق اهداف رسانه ی ملی را تشریح کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای، درک نقش مهم رسانه ملی را، نیازمند درک جایگاه نظام اسلامی در جغرافیای بشری دنیا و جبهه بندی های وسیع و پیچیده جهانی دانستند و در همین زمینه خاطرنشان کردند: طبقه ی زرسالاران اقتدارطلب به عنوان یک طبقه ی اجتماعی جهانی در حال اشغال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خاورمیانه و منطقه اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران، به عنوان تنها گروه مقاومت به پایداری در برابر این هجوم اشغالگرانه پرداخته است.
ایشان تلاش طبقه ی اجتماعی زرسالاران اقتدارطلب را برای تسلط بر منابع حیاتی و مالی جهان، آغاز یک استعمار فرانو و کاملا جدید برشمردند و خاطرنشان کردند: تحقق این مساله، حداقل صد سال ملت های منطقه  خاورمیانه را از کاروان علم و تمدن و خوشبختی دور می سازد و جمهوری اسلامی ایران با درک پیامدهای شوم این روند، به عنوان مجموعه ای توانا و آگاه در برابر اهداف استعمار فرانو ایستاده است.
008097.jpg
ایشان جنگ واقعی جهان پیچیده ی امروز را جنگ رسانه ها برشمردند و افزودند: تهاجم خبری و تبلیغی، فرهنگی و اخلاقی رسانه های تحت کنترل زورمندان و زرمندان جهانی به ملت ها به ویژه به ملت ایران در اوج خود قرار دارد و در این مقابله اساسی، نقش رسانه ملی، بسیار مهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به واقعیت تاریخی، پیروزی بدون تردید نظام اسلامی را در این روند مورد اشاره قرار دادند و افزودند: با وجود شناخت کافی از همه ضعف ها و کاستی های موجود، تاکید می کنم که امروز نسبت به نتایج حرکت نظام سر تا پا امید هستم و معتقدم با تکیه بر سرمایه قوی انسان های با استعداد، با تجربه، مبتکر، شجاع و قابل اعتماد و با اعتماد به نفس لازم، همه مشکلات را برطرف و فریاد رسا و پیام های صحیح خود را در همه جا، طنین انداز خواهیم کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تبیین نقش تعیین کننده ی رسانه ملی، مدیریت و هدایت فکر و فرهنگ و روحیه و اخلاق رفتاری جامعه را ماموریت محوری صدا و سیما برشمردند و افزودند: تحقق این ماموریت الزاماتی دارد که صدا و سیما باید در جهت تامین آنها حرکت کند.
ایشان امین نظام بودن، مورد اعتماد مردم بودن، برخورداری از مزیت های رقابتی، توجه همزمان به کمیت و کیفیت، آرایش رسانه ای کارآمد در سطوح محلی، ملی و منطقه ای، قدرت انعطاف و سرعت عمل برای انطباق با وضعیت های گوناگون و پیش بینی نشده را از جمله الزامات تحقق ماموریت محوری رسانه  ملی برشمردند.
حضرت آیت الله خامنه ای، در تبیین اهداف کلان صدا و سیما، به ارتقاء معرفت دینی روشن بینانه، ترویج رفتار دینی مخلصانه، ریشه دار کردن شناخت و باور مردم به ارزش ها و مبانی اصیل انقلاب و نظام اشاره کردند و افزودند: مصونیت بخشیدن به ذهن جامعه در برابر تهاجم مخرب رسانه های بیگانه، ایجاد و تعمیق باور عمومی به کارآمدی نظام، حفظ و تقویت همگرایی عمومی و همدلی و محبت و وحدت، و آگاه سازی مردم درباره مقوله های حساس نظیر «علم، امنیت، پرورش نخبگان، اقتدار ملی و کار و ابتکار» از اهداف کلانی است که صدا و سیما باید پیگیری کند.
ایشان در تشریح وظایف صدا و سیما در قبال موضوعات مهم از جمله اخلاق عمومی تصریح کردند: هویت حقیقی هر جامعه هویت اخلاقی آن است و صدا و سیما باید مسائلی نظیر انضباط اجتماعی، وجدان کاری، ادب اجتماعی، رعایت حقوق دیگران، اعتماد به نفس، شجاعت فردی و ملی، زیبایی طلبی ظاهری و باطنی و حق طلبی و پرهیز از مصرف زدگی را در همه برنامه های خود مدنظر داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب، ارتقای معرفت و ایمان مردم و پرهیز از «قشری گری و برخوردهای صرفا احساسی» را از ویژگی های لازم برنامه های مذهبی صدا و سیما برشمردند و افزودند: در همه مراسم و اعیاد دینی باید هوشمندانه، هنرمندانه، جذاب و متنوع برنامه سازی کرد.
ایشان تقویت مدیریت اجرایی کشور را سیاست لازم صدا و سیما خواندند و افزودند: ضمن بیان هنرمندانه ابعاد مختلف توفیقات گسترده ی دولت، باید ضعف ها، کمبودها و دردهای مردم را نیز با هدف پیدا کردن راه حل بیان کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای پیشرفت کشور را در گرو پیشرفت علم و اندیشه برشمردند و وظایف صدا و سیما را در نهضت تولید «علم و فکر و نظریه» مهم خواندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، شادی، نشاط و لبخند را از ضروریات جامعه دانستند و افزودند: صدا و سیما باید نیاز مردم به سرگرمی و تفریح را با برنامه ها و طنزهای جالب و فاخر اما بدون لودگی و ابتذال تأمین کند. ایشان، زنده نگه داشتن دغدغه عدالت، تقویت نهضت بیداری در جهان اسلام، و زمینه سازی برای مشارکت عمومی در مسائل مختلف را از دیگر وظایف رسانه ملی خواندند.
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان چند راهبرد اجرایی، توجه به محتوای همه برنامه ها را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: برنامه های مختلف باید یکدیگر را در ارائه پیام های صحیح تکمیل کنند.
ایشان نظارت کیفی بر مراحل مختلف برنامه سازی و توجه به تاثیر برنامه ها در مخاطبان را به موازات تلاش برای افزایش مخاطبان، مهم برشمردند.
حضرت آیت الله خامنه ای ارائه برنامه های کاملا غنی و فاخر در شبکه های رادیویی قرآن و معارف، انتقال غیرمستقیم پیام ها و تقویت نیروی انسانی را از دیگر راهبردهای اجرایی صدا و سیما دانستند و تصریح کردند ضمن تشکیل جمع های مشورتی قوی در زمینه های راهبردی، چشم انداز، اهداف و راهبردهای کلان پنج ساله، را تنظیم کنید.
ایشان در پایان سخنانشان با ابراز خرسندی از همدلی و تعامل صحیح مدیران و مسوولان رسانه ملی تأکید کردند: با همت کارکنان سختکوش رسانه ملی، تلاشهای گسترده ای را که در سالهای اخیر تا به حال صورت گرفته است با برنامه ریزی و قوت بیشتر ادامه دهید.
در این دیدار آقای ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما با تأکید بر اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان یک منشور همواره مبنای کار رسانه ملی بوده، خاطرنشان کرد: در دوره جدید، توسعه کیفی مهمترین هدف صدا و سیما ست و با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحبنظران، استراتژی توسعه کیفی برای ۵ سال آینده تدوین شده است.
وی اولویت مهم رسانه ملی را حرکت به سوی ارزشهای دینی و اخلاقی برشمرد و افزود: ایجاد ارتباط مستمر میان مجموعه تصمیم گیریهای مدیران ارشد، منابع محتوایی و عوامل اصلی تولید برنامه، ضابطه مند کردن روابط فرهنگی برای تولید برنامه در صدا و سیما و تشکیل گروههای مشورتی راهبری در هر شبکه از جمله اقدامات انجام شده در چند ماه اخیر است.
رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه خبررسانی به ویژه تلاش برای تغییر ادبیات خبر و روانی اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: صدا و سیما از مدتها قبل برنامه ریزی و اقدامات اولیه خود را برای زمینه سازی حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد فضای سالم آغاز کرده است.
آقای ضرغامی همچنین با اشاره به پیشرفتهای سریع فنی در رسانه های جهان و تلاش آنها برای جذابیت بیشتر برنامه ها در ابعاد مختلف، مشکلات مالی و اعتباری صدا و سیما برای رسیدن به حداقل های استانداردهای جهانی در زمینه مسائل فنی و ضرورت افزایش بودجه سازمان را یادآور شد و افزود: برغم این مسائل و کاهش اعتبارات اختصاص یافته، کارکنان صدا و سیما تلاش جهادی را برای برطرف کردن مشکلات آغاز کرده اند.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com