سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

خبر... خبر...

دانش را بطلبید و آن را با بردباری و وقار زینت دهید و برای آن کس که به او دانش می آموزید ، فروتنی نمایید . [امام صادق علیه السلام]

 RSS 

کل بازدید ها :

87480

بازدیدهای امروز :

12

بازدیدهای دیروز :

11


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من


لوگوی من

خبر... خبر...


 اوقات شرعی


لوگوی دوستان




 لینک دوستان

فهم(مهدی مدنی)
امیدوار


اشتراک

 


نوشته های قبلی

زمستان 1383
پاییز 1383


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 2:33 عصر

 

نشست دولت ومجلس/خاتمی بااشاره به شرایط حساس آتی کشور:
همه ما سرنشینان یک قایق هستیم
بایددرجلب رضایت مردم کوشا باشیم
حاکم شدن یک سلیقه، نه شدنی است و نه مطلوب


 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد خاتمی، رییس جمهوری در نشست شب گذشته‌ی دولت و مجلس که در بهارستان برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما امروز یک بار دیگر در آستانه یکی از لحظات مهم تاریخی یعنی انتخابات قرار گرفته است و باید با فراهم کردن شرایط مشارکت و حضور فعال و امیدوار کردن مردم در این عرصه، انتخاباتی پرشور برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) رییس جمهوری با اشاره به لزوم وجود تنوع و آراء مختلف و ارایه برنامه از سوی احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های مختلف به جامعه گفت: باید شرایطی را فراهم کرد تا همه گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های دلبسته نظام و قانون اساسی با برنامه‌های خود، مردم را به شرکت درانتخابات فرابخوانند و انتخاباتی پرشور مطابق خواست مقام معظم رهبری برگزار کنیم.

خاتمی با بیان اینکه امروز همه ما سرنشینان یک قایق هستیم، به شرایط سیاسی و تاریخی حساس پیش روی کشوراشاره کرد و افزود: برای تحقق اهداف و خواست مردم، راهی جز در کنار یکدیگر بودن، وحدت و تلاش مستمر همه دوستداران نظام و انقلاب اسلامی و همه دوستداران کشور و ملت وجود ندارد.

رییس جمهور همچنین تصریح کرد: ما باید بیاموزیم که چگونه در عین متنوع و متکثر بودن، می‌توان رقابت کرد و رقابت را با ستیز اشتباه نگرفت و از هدر رفتن نیروها جلوگیری کرد.

خاتمی تاکید کرد: این که یک سلیقه در جامعه حاکم شود و وحدت را در درون این تفکر جستجو نمود، نه شدنی است و نه مطلوب.

رییس جمهوری وحدت در اهداف، تشخیص اولویت‌ها و رقابت و تبادل‌نظر برای دستیابی به راهکارهای بهتر را ضروری خواند و گفت: با فرهنگ استبدادزده، خودمحوری ، انزواگری و ضدیت با جمع، مردم‌سالاری و خواستهای ملت محقق نخواهد شد.

آقای خاتمی سپس اظهار امیدواری کرد: تداوم گفت‌وگوها و نشست دولت با مجلس شورای اسلامی منجر به جستجوی راههای بهتر برای کمک به مردم و پیشبرد امور کشور شود.

رییس جمهور مطالب ارایه شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌ریزی اقتصادی و بودجه کشور را مفید خواند و با تاکید بر ضرورت رونق اقتصادی، جذب امکانات و سرمایه‌های داخل و خارج کشور، توسعه فعالیت بخش خصوصی و صادرات غیرنفتی، گفت: دولت و مجلس باید با تعامل بیشتر در حل تنگناها و مشکلات گام بردارند تا اهداف پیش‌بینی شده در برنامه توسعه همه جانبه مهیا شود.

خاتمی ضرورت پاسخگوی نظام به مقتضیات و جلب رضایت مردم در عرصه‌های مختلف را یادآور شد و گفت: ما افتخار داریم که شیوه‌ای از نظام اسلامی را عرضه کرده‌ایم که خواستار مردم‌سالاری منطبق با فرهنگ دینی و ملی است؛ باید در جلب رضایت مردم کوشا باشیم.

رییس جمهوری با بیان این‌که رضایت‌مندی مردم اصل استحکام نظام است، ضمن تشریح تلاشهای دولت در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و تلاش برای تولید ثروت و نیز توزیع عادلانه آن، گفت: اشتغال از اصلی‌ترین نیازهای جامعه است و باید کارآفرینی را امری مقدس بدانیم.

رییس جمهور همچنین اظهار امیدواری کرد: دولت و مجلس بتوانند طرح هدفمند کردن یارانه‌ها برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه را به مرحله اجرا بگذارند.

خاتمی گفت: اهداف چشم‌انداز برنامه بیست ساله کشور بلندمدت است ولی بلند پروازانه نیست و می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای مطلوب به آن دست یافت.

رییس جمهور در پایان تصریح کرد: دولت بودجه سال آینده کشور را درچارچوب برنامه پنج ساله چهارم و بر اساس اولویت‌ها ارایه خواهد کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com