سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

خبر... خبر...

آنکه بردباری ندارد، دانشی ندارد . [امام علی علیه السلام]

 RSS 

کل بازدید ها :

87473

بازدیدهای امروز :

5

بازدیدهای دیروز :

11


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من


لوگوی من

خبر... خبر...


 اوقات شرعی


لوگوی دوستان




 لینک دوستان

فهم(مهدی مدنی)
امیدوار


اشتراک

 


نوشته های قبلی

زمستان 1383
پاییز 1383


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 3:53 عصر

لیگ برتر فوتبال
بازیهای سنگین در اهواز و رشت
بازی خانگی با نگاه دوگانه در جنوب تماشایی است
008052.jpg
عکس: مجتبی جانبخش
گروه ورزشی- جهانگیر کوثری: هفته یازدهم لیگ برتر نقطه ماندن و رفتن است و هجوم برای رسیدن به دامنه های صدر، هفته یازدهم شاید هفته به زیرکشیدن دو تیم بالای جدول باشد. حالا روزی است که تیمهای پرسابقه و مدعی آرزوی شکست فولاد و ذوب آهن را کنند و برای صباباتری و استقلال اهواز موج مثبت بفرستند.
بازی خانگی با نگاه دوگانه
امروز فولاد در اهواز و در یک بازی خانگی باید این دربی بزرگ را فتح کند.
حریف استقلال اهواز است، تیمی با پشتوانه مالی و معنوی فراوان از شفیع زاده دیگر چه می خواهند، همه چیز برای یک تیم بزرگ شدن و قهرمانی در اختیار استقلال اهواز است. چلسی در انگلستان جواب آبراموویچ را داد، استقلال اهواز هم باید قدر این سوزها و عشق صاحبان ورزش دوست خود را بداند. بهترین فرصت بدست آمده است تا استقلال اهواز هم خود را بالا بکشد و هم فولاد را به زیر. اینجا رقابت خانگی هم معنای خود را دارد. اتفاقاً این بازی می تواند نقطه جوشش فوتبال خوزستان باشد، با حفظ تمام معیارهای اخلاقی و حفظ حرمت ها. بوناچیچ با گوشه های دور بازی فولاد آشنایی دارد، او صدای ضربان آرام فولاد را حس می کند و قصد دارد تا تمام خواسته های خود را از این بازی بگیرد. ملادن فرانچیچ نیز استقلال را خوب آنالیز کرده است. فولاد با ملی پوشان همیشه سرحال به مصاف بلندقامتان استقلال می رود. وجود کاپیتان میرزاپور غنیمتی است، او درسهای خروج از دروازه را خوب تمرین کرده است. سلیمانی، بداوی، کاملی مفرد و پژمان منتظری به کمک سیامک سرلک باید خط دفاعی فولاد را سامان بدهند. کلاه کج، مبعلی، علوی به کمک حاجی پور خط میانی دوکاره ای را تشکیل می دهند. مبعلی گرداننده آزاد فولاد به حمله می رود، اما علوی و کلاه کج باید کمی عقب تر از مبعلی دفاع را یاری رسانند.
استقلال اهواز در مقابل تیمی بازی می کند که از نظر نظم تیمی و ارائه بازی گروهی بهترین است. برای شکست دادن فولاد باید حکم گروهی صادر کرد و با تاکتیک اجرایی و عملی به پیروزی رسید. ملادن فرانچیچ این هنر را دارد؟ استقلال ساشا ایلیچ را دارد، تقی پور، جلالی، آل نعمه،  یدالله اکبری، مهرزاد رضایی، باقر احمدی، باسم عباس، ابوالهیل کیانی، دغاغله و خلیفه اصل را دارد. نیروی خوبی در اختیار فرانچیچ است که تا این هفته به کمال از آن استفاده نشده است.
اگر فولاد این بازی را با موفقیت پشت سر بگذارد جایگاهش را محکم خواهد کرد.
008049.jpg
باتری صبا شارژ شده است
صباباتری هم چون استقلال اهواز باید یکی از دو صدرنشین را پایین بکشد. توانمندی باتری صبا در این بازی مشخص می شود مظلومی در آرزوی آمدن علی دایی روزشماری کرد و حالا متوجه می شویم تا چه اندازه این خواسته مظلومی صحیح بود. با آمدن دایی صباباتری شارژ شد. رسیدن یک دروازه بان آماده به نام سرگوشواتزه و هماهنگ شدن بختیاری زاده، نیک نظر، الوندی با یکدیگر و ترکیب آرمانی خط میانی بیگی، زارع، سلطانی و همدانی از صباباتری تیمی یکدست ساخته است. دایی با دقیقی در خط حمله قرار می گیرند تا زرهانی به خط میانی برود.
آیا دایی و صباباتری قادرند تیم فولادی ذوب آهن را شکست دهند.
ذوب آهن تیم خوش آهنگ و باطراوتی است و یکی از دلایل موفقیت این تیم روانی و آمادگی جسمانی بازیکنان جوانش است.
فراز فاطمی برای آنکه جایی در این تیم بدست آورد، در حرکت اول خود را ساخت، چون شفیعی که نود دقیقه یک نفس می دود. رجب زاده، منصوری، بهادرانی جوان و استراتولات و حیدری  این ویژگی را دارند. این دیدار برای بهترین خط دفاعی لیگ بسیار خاص خواهد بود. مجتبی حسینی، محمد پور و صالحی نژاد باید علی دایی را در هر نقطه از محوطه جریمه مهار کنند، آیا این اتفاق خواهد افتد.
صبا باتری با این بازی و پیروزی در آن اعاده حیثیت خواهد کرد.
شاید امروز روز دایی باشد.
شکست پرسپولیس غیرممکن است؟
سومین دیدار امروز در رشت برگزار می شود. خبرهای هواشناسی چندان برای پرسپولیس خوشایند نبود. ابر سنگین، باران تند، زمین لغزنده و تماشاگران تشنه پیروزی که تنها تیمش یکبار سه امتیاز گرفته است.
از حادثه بد پرسپولیس امروز چون روزهای نخست نیست و دارای قدرت تیمی و ابتکار عمل فوق العاده است. این پرسپولیس قادر است در هوای مرطوب و زمین  لغزنده شمال توپ را چون هفته های قبل به حرکت درآورد؟ 
پرسپولیس تقریبا بدون نقطه ضعف است. درون دروازه، در خط دفاع، در خط میانی و خط حمله ای که نیروی جوانی و بااشتهایی به وجود آورده است.
پرسپولیس به جوانانش بیشتر می نازد. اولادی، کاظمیان، رضاپور و سلمانی.
و در کنار اینان بازیکنان کارکشته به شرایط آرمانی رسیده اند. پگاه باید دست به شگفتی بزند تا پرسپولیس را شکست دهد.
بازیهای روز جمعه هم حکایت خود را دارد و تاثیرگذار در جدول، در شیراز، فجر سپاسی میزبان ابومسلم مشهد است . اگر ابومسلم با همان ذهنیت بازی فجر مقابل پرسپولیس به میدان رود، سومین شکست را هم پذیرا خواهد شد. فجر در خانه باید پیروز شود وگرنه در مسیر سقوط قرار خواهد گرفت.
دیدار متوسط ها در نوشهر برگزار می شود شموشک باز هم در غیاب بهترین مهاجم اش - محمد جبارپور که آسیب دیده است - میزبان تیمی است که خود تخصص ویژه ای در بازی در زمینهای باتلاق گونه دارد. ملوان هفته های نخستین را غیرمترقبه شروع کرد ولی به تدریج بازی یکنواخت این تیم عاملی شد تا امتیازات بسیاری از دست بدهد.
در اصفهان، سپاهان با برق شیراز دیدار دارد. سپاهان با فرهاد کاظمی می بازد و هیات مدیره دلخوش از نمایان شدن ضعفهای فنی و حواشی کاظمی هیچ واکنشی نشان نمی دهند.
داستان پاس و سایپا حکایت دیگری دارد. در فوتبال بحث امروز حضور یک رمال است که موفقیتهای سایپا را به او نسبت می دهند و می گویند همین رمال، سال گذشته عاملی قهرمانی پاس بوده است! باید دید نقش او در این بازی چگونه خواهد شد. عجب فوتبالی داریم!
و در آخرین بازی هفته دهم لیگ برتر، استقلال به دیدار پیکان می رود. استقلال دو هفته قبل برق را مغلوب کرد و پیکان توانست برای دومین بار به گل برسد. پیکان تیمی که تدافعی ترین گروه لیگ بوده و می خواهد با مایلی کهن بردن را تجربه کند. آیا در این مدت کوتاه امکان پذیر است؟ استقلال در این میدان تمام نیروهایش را در اختیار دارد اما برای پیکان حضور کاشی مدافع ملی پوش این تیم در پرده ابهام است.
برنامه مسابقات
امروز
ساعت ۱۵/۱۴: پگاه گیلان - پرسپولیس تهران (عضدی رشت)(به علت بارندگی شدید لغو شد)
ساعت ۲۰/۱۶: استقلال اهواز - فولاد خوزستان (تختی اهواز)
ساعت ۱۵/۱۴: صبا باتری تهران - ذوب آهن اصفهان (صباشهر)
فردا
ساعت ۱۵/۱۴: فجر شیراز - ابومسلم مشهد (حافظیه شیراز)
ساعت ۱۵/۱۴: شموشک نوشهر - ملوان انزلی (شهرداری نوشهر)
ساعت ۱۵/۱۴: سپاهان اصفهان - برق شیراز (نقش جهان اصفهان)
ساعت ۱۵/۱۴: پاس تهران - سایپا تهران (دستگردی تهران)
ساعت ۲۰/۱۶: استقلال تهران - پیکان تهران (آزادی)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com