سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

خبر... خبر...

از لغزش جوانمردان در گذرید که کسى از آنان نلغزید ، جز که دست خدایش برفرازید . [نهج البلاغه]

 RSS 

کل بازدید ها :

87373

بازدیدهای امروز :

0

بازدیدهای دیروز :

0


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من


لوگوی من

خبر... خبر...


 اوقات شرعی


لوگوی دوستان




 لینک دوستان

فهم(مهدی مدنی)
امیدوار


اشتراک

 


نوشته های قبلی

زمستان 1383
پاییز 1383


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 4:11 عصر

سلام  من یکی دو هفته به دلیل امتحانات نیم ترم مرخصی می‏گیرم



حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 4:6 عصر

نسل جدید دی.وی.دی به بازار می آید
008025.jpg
گروه انفورماتیک: روز دوشنبه ان.بی.سی یونیورسال و دیگر استودیوهای معتبر هالیوود با اعلام خبر ورود دی.وی.دی های نوین تب و تاب جدیدی ایجاد کردند.
به گزارش یو.اس.ای تو دی، این دی.وی.دی ها که قرار است تا پائیز سال آینده به بازار بیاید، نگرانی هایی را برای دو شرکت توشیبا و سونی به وجود آورده اند. این محصولات جدید که دارای کیفیت تصویری بالاتر و صداگذاری بهتر و حافظه بیشتری هستند به نحوی که می توان فیلم های طولانی را بر روی یک دیسک ضبط کرد، رقیبی جدی برای دی.وی. دی های HD توشیبا و سونی محسوب می شوند.
در واقع دغدغه اصلی این شرکت ها این است که تعهدی که استودیوهای بزرگی مانند پارامونت، برادران وارنر، یونیورسال و... در استفاده از دی.وی. دی های HD داشتند با ورود این دیسک های جدید از بین برود، گرچه هنوز دو استودیوی کلیدی والت دیزنی و فاکس موضع خود را در مورد بکارگیری این دی.وی.دی ها اعلام نکردند.
به گفته یک تحلیلگر از گروه «اینویژیونری» نگرانی اصلی شرکت های سازنده باید بیشتر در مورد فیلم های ضبط شده بر روی محصولاتشان باشد چرا که دی.وی.دی بدون فیلم معنای خاصی برای مصرف کننده ندارد. به گفته این تحلیلگر خریداران حدود ۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۳ و ۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۴ صرف خرید فیلم های DVD کرده اند و این ارقام نگرانی های شرکت های رقیب را کاملاً توجیه می کند.


حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 3:56 عصر

جام جهانی فوتسال
برزیل، آرژانتین ایتالیا و اسپانیا در نیمه نهایی
گروه ورزشی: با پایان دور دوم رقابتهای جام جهانی فوتسال در تایوان چهار تیم برزیل، آرژانتین، ایتالیا و اسپانیا روانه مرحله نیمه پایانی شدند.
در آخرین روز بازیهای دور دوم، ایتالیا با سه گل جمهوری چک را مغلوب کرد تا در نیمه نهایی با آرژانتین روبرو شود.
اسپانیا تیم مدافع عنوان قهرمانی که روی لبه تیغ حذف شدن گام برمی داشت، در بازی با پرتغال تیم سوم دوره قبل به برتری رسید. برخورد اسپانیا با برزیل برای راهیابی به فینال یک بازی دیدنی است.
اما در دو بازی دیگر دیروز برزیل در یکی از پرگل ترین بازیها ۸ بر ۵ آمریکا را مغلوب کرد. آرژانتین نیز با تساوی مقابل اوکراین تنها به لطف تفاضل گل بهتر به جمع چهار تیم دور پایانی راه یافت.
 
 
 
سوپرجام فوتبال باشگاه های آسیا
الاتحاد عربستان قهرمان شد
گروه ورزشی: تیم فوتبال الاتحاد عربستان با پیروزی باورنکردنی در دیدار برگشت مقابل سئونگ نام کره جنوبی به مقام قهرمانی سوپرجام باشگاههای آسیا دست یافت.
در این بازی تیم الاتحاد با پیروزی ۵ بر صفر مقابل سئونگ نام ایلهوا چونما کره جنوبی در شهر سئول به مقام قهرمانی سوپر جام در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ رسید. در بازی رفت در جده تیم الاتحاد با نتیجه سه بر یک مغلوب شده بود که منجر به اخراج تومیسلاو ایویچ مربی این تیم شده بود.
الاتحاد در بازیهای مقدماتی این رقابتها با تیمهای سپاهان، ایران، نفتچی ازبکستان و العربی کویت همگروه بود که در اصفهان، سپاهان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید اما سپاهان در بازی برگشت متحمل شکست سنگین پنج بر صفر شده بود.



حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 3:54 عصر

خبرهای فوتبال جهان
جام یوفا در محاق تیم های گمنام
008064.jpg
گروه ورزشی - حسن حیدری: رقابتهای فوتبال جام یوفا برای اولین بار در این دوره به نحوی جدید برگزار می شود.
در ادوار گذشته این جام بازی ها به صورت حذفی در دو دیدار رفت و برگشت انجام می شد اما اکنون با توجه به گسترش تیم ها بازی ها مثل لیگ قهرمانان به صورت گروهی در حال حاضر ۴۰ تیم در ۵ گروه تیمی در حال انجام است.
در ادامه این رقابتها امشب دیدارهای حساسی در این قاره برگزار می شود. در گروه E که میدلزبرو انگلیس بدون رقیب درصدد صعود به دور بعد می باشد تیم پارتیزان بلگراد با ویارئال دیدار می کند.
دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که هر دو ۴ امتیازی هستند. ویارئال هفته پیش موفق شد با دو گل میدلزبرو را شکست دهد تا امیدهایش برای صعود از این گروه را زنده کند. ویارئال در این دیدار سباستین باتیلا را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو دراختیار ندارد.
در یونان نیز تیم اگالو میزبان لاتزیو ایتالیاست. این دو تیم شانس زیادی برای صعود از این گروه ندارند.
در حساسترین بازی امشب رنجرز در هلند به دیدار الکامر می رود. گلاسکو رنجرز در حال حاضر رکورددار شکست ناپذیری در لیگ اسکاتلند در ۱۶ بازی است. رنجرز در دو بازی قبلی در یوفا نیز این رکورد را حفظ کرده است. تیم پیروز این بازی صدرنشین گروه F خواهد شد. در فرانسه نیز اوسه به دیدار آمیکا از لهستان می رود. اوسر هنوز در این بازی ها به پیروزی نرسیده و درصدد کسب اولین برد در مقابل ضعیف ترین تیم گروه است.
تیم های اشتوتگارت و بنفیکا با مربیان نامدارشان از جمله مدعیان قهرمانی در این فصل به شمار می روند. از سه بازی قبلی هر دو تیم ۶ امتیاز بدست آورده اند. آلمانی ها امروز استراحت دارند اما در عوض بنفیکا بازی سختی را برابر بروین بلژیک برگزار می کند.
جیووانی تراپاتونی سرمربی بنفیکا در مورد این بازی گفت: از تیم حریف شناخت کافی دارم و برای رسیدن به پیروزی پا به میدان می گذاریم. در بازی دیگر این گروه دینامو زاگرب با هرن فن از هلند دیدار می کند.
در آخرین گروه بازی های جام یوفا تیم های لیل، زینت روسیه، سویل و آلمانیا آخن در شرایط نزدیک به سر می برند و لاک آتن در خطر حذف شدن قرار دارد.
از این گروه سویل میزبان لاک آتن است و آلمانیا آخن با زینت روسیه دیدار می کند.


حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 3:53 عصر

لیگ برتر فوتبال
بازیهای سنگین در اهواز و رشت
بازی خانگی با نگاه دوگانه در جنوب تماشایی است
008052.jpg
عکس: مجتبی جانبخش
گروه ورزشی- جهانگیر کوثری: هفته یازدهم لیگ برتر نقطه ماندن و رفتن است و هجوم برای رسیدن به دامنه های صدر، هفته یازدهم شاید هفته به زیرکشیدن دو تیم بالای جدول باشد. حالا روزی است که تیمهای پرسابقه و مدعی آرزوی شکست فولاد و ذوب آهن را کنند و برای صباباتری و استقلال اهواز موج مثبت بفرستند.
بازی خانگی با نگاه دوگانه
امروز فولاد در اهواز و در یک بازی خانگی باید این دربی بزرگ را فتح کند.
حریف استقلال اهواز است، تیمی با پشتوانه مالی و معنوی فراوان از شفیع زاده دیگر چه می خواهند، همه چیز برای یک تیم بزرگ شدن و قهرمانی در اختیار استقلال اهواز است. چلسی در انگلستان جواب آبراموویچ را داد، استقلال اهواز هم باید قدر این سوزها و عشق صاحبان ورزش دوست خود را بداند. بهترین فرصت بدست آمده است تا استقلال اهواز هم خود را بالا بکشد و هم فولاد را به زیر. اینجا رقابت خانگی هم معنای خود را دارد. اتفاقاً این بازی می تواند نقطه جوشش فوتبال خوزستان باشد، با حفظ تمام معیارهای اخلاقی و حفظ حرمت ها. بوناچیچ با گوشه های دور بازی فولاد آشنایی دارد، او صدای ضربان آرام فولاد را حس می کند و قصد دارد تا تمام خواسته های خود را از این بازی بگیرد. ملادن فرانچیچ نیز استقلال را خوب آنالیز کرده است. فولاد با ملی پوشان همیشه سرحال به مصاف بلندقامتان استقلال می رود. وجود کاپیتان میرزاپور غنیمتی است، او درسهای خروج از دروازه را خوب تمرین کرده است. سلیمانی، بداوی، کاملی مفرد و پژمان منتظری به کمک سیامک سرلک باید خط دفاعی فولاد را سامان بدهند. کلاه کج، مبعلی، علوی به کمک حاجی پور خط میانی دوکاره ای را تشکیل می دهند. مبعلی گرداننده آزاد فولاد به حمله می رود، اما علوی و کلاه کج باید کمی عقب تر از مبعلی دفاع را یاری رسانند.
استقلال اهواز در مقابل تیمی بازی می کند که از نظر نظم تیمی و ارائه بازی گروهی بهترین است. برای شکست دادن فولاد باید حکم گروهی صادر کرد و با تاکتیک اجرایی و عملی به پیروزی رسید. ملادن فرانچیچ این هنر را دارد؟ استقلال ساشا ایلیچ را دارد، تقی پور، جلالی، آل نعمه،  یدالله اکبری، مهرزاد رضایی، باقر احمدی، باسم عباس، ابوالهیل کیانی، دغاغله و خلیفه اصل را دارد. نیروی خوبی در اختیار فرانچیچ است که تا این هفته به کمال از آن استفاده نشده است.
اگر فولاد این بازی را با موفقیت پشت سر بگذارد جایگاهش را محکم خواهد کرد.
008049.jpg
باتری صبا شارژ شده است
صباباتری هم چون استقلال اهواز باید یکی از دو صدرنشین را پایین بکشد. توانمندی باتری صبا در این بازی مشخص می شود مظلومی در آرزوی آمدن علی دایی روزشماری کرد و حالا متوجه می شویم تا چه اندازه این خواسته مظلومی صحیح بود. با آمدن دایی صباباتری شارژ شد. رسیدن یک دروازه بان آماده به نام سرگوشواتزه و هماهنگ شدن بختیاری زاده، نیک نظر، الوندی با یکدیگر و ترکیب آرمانی خط میانی بیگی، زارع، سلطانی و همدانی از صباباتری تیمی یکدست ساخته است. دایی با دقیقی در خط حمله قرار می گیرند تا زرهانی به خط میانی برود.
آیا دایی و صباباتری قادرند تیم فولادی ذوب آهن را شکست دهند.
ذوب آهن تیم خوش آهنگ و باطراوتی است و یکی از دلایل موفقیت این تیم روانی و آمادگی جسمانی بازیکنان جوانش است.
فراز فاطمی برای آنکه جایی در این تیم بدست آورد، در حرکت اول خود را ساخت، چون شفیعی که نود دقیقه یک نفس می دود. رجب زاده، منصوری، بهادرانی جوان و استراتولات و حیدری  این ویژگی را دارند. این دیدار برای بهترین خط دفاعی لیگ بسیار خاص خواهد بود. مجتبی حسینی، محمد پور و صالحی نژاد باید علی دایی را در هر نقطه از محوطه جریمه مهار کنند، آیا این اتفاق خواهد افتد.
صبا باتری با این بازی و پیروزی در آن اعاده حیثیت خواهد کرد.
شاید امروز روز دایی باشد.
شکست پرسپولیس غیرممکن است؟
سومین دیدار امروز در رشت برگزار می شود. خبرهای هواشناسی چندان برای پرسپولیس خوشایند نبود. ابر سنگین، باران تند، زمین لغزنده و تماشاگران تشنه پیروزی که تنها تیمش یکبار سه امتیاز گرفته است.
از حادثه بد پرسپولیس امروز چون روزهای نخست نیست و دارای قدرت تیمی و ابتکار عمل فوق العاده است. این پرسپولیس قادر است در هوای مرطوب و زمین  لغزنده شمال توپ را چون هفته های قبل به حرکت درآورد؟ 
پرسپولیس تقریبا بدون نقطه ضعف است. درون دروازه، در خط دفاع، در خط میانی و خط حمله ای که نیروی جوانی و بااشتهایی به وجود آورده است.
پرسپولیس به جوانانش بیشتر می نازد. اولادی، کاظمیان، رضاپور و سلمانی.
و در کنار اینان بازیکنان کارکشته به شرایط آرمانی رسیده اند. پگاه باید دست به شگفتی بزند تا پرسپولیس را شکست دهد.
بازیهای روز جمعه هم حکایت خود را دارد و تاثیرگذار در جدول، در شیراز، فجر سپاسی میزبان ابومسلم مشهد است . اگر ابومسلم با همان ذهنیت بازی فجر مقابل پرسپولیس به میدان رود، سومین شکست را هم پذیرا خواهد شد. فجر در خانه باید پیروز شود وگرنه در مسیر سقوط قرار خواهد گرفت.
دیدار متوسط ها در نوشهر برگزار می شود شموشک باز هم در غیاب بهترین مهاجم اش - محمد جبارپور که آسیب دیده است - میزبان تیمی است که خود تخصص ویژه ای در بازی در زمینهای باتلاق گونه دارد. ملوان هفته های نخستین را غیرمترقبه شروع کرد ولی به تدریج بازی یکنواخت این تیم عاملی شد تا امتیازات بسیاری از دست بدهد.
در اصفهان، سپاهان با برق شیراز دیدار دارد. سپاهان با فرهاد کاظمی می بازد و هیات مدیره دلخوش از نمایان شدن ضعفهای فنی و حواشی کاظمی هیچ واکنشی نشان نمی دهند.
داستان پاس و سایپا حکایت دیگری دارد. در فوتبال بحث امروز حضور یک رمال است که موفقیتهای سایپا را به او نسبت می دهند و می گویند همین رمال، سال گذشته عاملی قهرمانی پاس بوده است! باید دید نقش او در این بازی چگونه خواهد شد. عجب فوتبالی داریم!
و در آخرین بازی هفته دهم لیگ برتر، استقلال به دیدار پیکان می رود. استقلال دو هفته قبل برق را مغلوب کرد و پیکان توانست برای دومین بار به گل برسد. پیکان تیمی که تدافعی ترین گروه لیگ بوده و می خواهد با مایلی کهن بردن را تجربه کند. آیا در این مدت کوتاه امکان پذیر است؟ استقلال در این میدان تمام نیروهایش را در اختیار دارد اما برای پیکان حضور کاشی مدافع ملی پوش این تیم در پرده ابهام است.
برنامه مسابقات
امروز
ساعت ۱۵/۱۴: پگاه گیلان - پرسپولیس تهران (عضدی رشت)(به علت بارندگی شدید لغو شد)
ساعت ۲۰/۱۶: استقلال اهواز - فولاد خوزستان (تختی اهواز)
ساعت ۱۵/۱۴: صبا باتری تهران - ذوب آهن اصفهان (صباشهر)
فردا
ساعت ۱۵/۱۴: فجر شیراز - ابومسلم مشهد (حافظیه شیراز)
ساعت ۱۵/۱۴: شموشک نوشهر - ملوان انزلی (شهرداری نوشهر)
ساعت ۱۵/۱۴: سپاهان اصفهان - برق شیراز (نقش جهان اصفهان)
ساعت ۱۵/۱۴: پاس تهران - سایپا تهران (دستگردی تهران)
ساعت ۲۰/۱۶: استقلال تهران - پیکان تهران (آزادی)


حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 3:47 عصر

گشتی در دنیای خبرها
حضور و غیاب کامپیوتری
لندن: یک مدرسه در انگلیس عملیات حضور و غیاب ۱۳۰۰ دانش آموز خود را با استفاده از کامپیوتر انجام می دهد.با توجه به اینکه اغلب والدین نگران حاضر نشدن فرزندانشان در مدرسه هستند این مرکز آموزشی با استفاده از یک سیستم کامپیوتری باعث آسودگی خاطر والدین شده است.
هنگامی که دانش آموز وارد مدرسه می شود باید انگشت نشانه دست راست خود را روی دستگاه اسکنر کامپیوتر قرار بدهد که کامپیوتر با تطبیق اثر انگشت با اطلاعات موجود در آرشیو نام دانش آموز را در فهرست حاضران ثبت خواهد کرد. اگر اثر انگشت دانش آموزی در کامپیوتر ثبت نشود در پایان همان روز یک نامه الکترونیکی برای والدینش به صورت خودکار ارسال می شود ودر این نامه غیبت دانش آموز به اطلاع پدر و مادرش خواهد رسید.
همچنین با استفاده از این سیستم، والدین می توانند هزینه ناهار فرزند خود را پیشاپیش پرداخت کنند، تا دانش آموز مجبور نشود همراه با خود پول نقد به مدرسه ببرد.
شیر مادر و خرخرکردن
برلین: کودکانی که پیش از دوسالگی از شیر مادر تغذیه می کنند، در بزرگسالی خرخر نخواهند کرد یا احتمال خرخرکردن آنها بسیار اندک خواهد بود.
مکیدن سینه های مادر باعث تقویت عضلات گلو و در نتیجه کاهش احتمال خرخرکردن می شود. اما کودکانی که از شیشه شیر و پستانک استفاده می کنند و یا انگشت های دست خود را می مکند از این نعمت بی بهره می مانند.
سزارین سگ
یوتا:  یک تکنیسین اورژانس در آمریکا با انجام عمل سزارین روی یک سگ ماده، سه توله از او به دنیا آورد. هنگامی که این خانم با آمبولانس مشغول گشت زنی در شهر بود، شوهرش با وی تماس گرفت و به او خبر داد، سگ باردار همسایه مرده است و احتمالا توله های داخل شکم او نیز از بین خواهند رفت.
به همین دلیل این خانم بلافاصله خود را به خانه همسایه رساند، با چاقوی جراحی عمل سزارین را انجام داد و سه توله سگ را از شکم مادرشان بیرون آورد.
البته وی با استفاده از اکسیژن و انجام ماساژ قلب، حیاتی دوباره به توله سگ ها بخشید.
شماره گیری ناخواسته تلفن همراه
کانبرا: بسیاری از مردم گوشی تلفن همراه خود را داخل کیف و یا جیبشان قرار می دهند که در صورت واردشدن فشار به صفحه کلید گوشی، تلفن خود به خود اقدام به شماره گیری تلفن های موجود در حافظه می نماید و برای افرادی که آنسوی خط هستند مزاحمت ایجاد می شود.به همین دلیل یک شرکت ارائه کننده خدمات تلفن همراه در استرالیا، تسهیلات ویژه ای را در اختیار مشترکان خود قرار داده است که با استفاده از آن می توان از شماره گیری ناخواسته شماره های داخل حافظه گوشی جلوگیری کرد.
بندناف طلاکوب
سئول: مردم کشور کره جنوبی برای خانواده خود اهمیت ویژه ای قائل هستند و به فرزندان خود بسیار بها می دهند.
اخیرا یک شرکت در کره جنوبی خدمت تازه ای به شهروندان ارائه می دهد که این خدمت جدید طلاکوب کردن بند ناف نوزادان است. والدینی که تمایل داشته باشند، می توانند با پرداخت ۸۰ تا ۱۰۰ دلار، بند ناف فرزند خود را طلاکوب کنند.این شرکت هر ماه به طور متوسط ۱۰۰ بند ناف را طلاکوب می کند. البته این ماجرا به اینجا ختم نمی شود بلکه شهروندان می توانند قلم مویی که از موهای سر فرزندانشان تهیه شده نیز سفارش دهند.
مرگ در مدرسه
لندن: یک دانش آموز ۱۵ ساله در انگلیس در جریان درگیری لفظی با دو هم کلاسی خود جان باخت. به گفته شاهدان حادثه، این سه دانش آموز بر سر یک توپ بسکتبال با هم گلاویز شدند که ناگهان یکی از آنها با ایست قلبی مواجه شد و جان باخت.البته مسئولان مدرسه بسیار تلاش کردند تا از مرگ دانش آموز جلوگیری کنند اما تلاش آنان نتیجه نداد.
از چاله به چاه افتادن
میلفورد (آمریکا): یک زوج که برای آزادکردن یکی از دوستانشان به پاسگاه پلیس مراجعه کرده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند. با توجه به اینکه برای آزادی دوست آنها به ۶ هزار دلار وثیقه نیاز بود این زوج مبلغ وثیقه را به پاسگاه بردند و زندانی را آزاد کردند.
اما هنگامی که آنان قصد سوارشدن به داخل خودرو را داشتند ناگهان یک کیسه مملو از مواد مخدر از داخل وسیله نقلیه بیرون افتاد و به همین دلیل ماموران زوج متخلف را دستگیر کردند


حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 2:33 عصر

 

نشست دولت ومجلس/خاتمی بااشاره به شرایط حساس آتی کشور:
همه ما سرنشینان یک قایق هستیم
بایددرجلب رضایت مردم کوشا باشیم
حاکم شدن یک سلیقه، نه شدنی است و نه مطلوب


 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد خاتمی، رییس جمهوری در نشست شب گذشته‌ی دولت و مجلس که در بهارستان برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما امروز یک بار دیگر در آستانه یکی از لحظات مهم تاریخی یعنی انتخابات قرار گرفته است و باید با فراهم کردن شرایط مشارکت و حضور فعال و امیدوار کردن مردم در این عرصه، انتخاباتی پرشور برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) رییس جمهوری با اشاره به لزوم وجود تنوع و آراء مختلف و ارایه برنامه از سوی احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های مختلف به جامعه گفت: باید شرایطی را فراهم کرد تا همه گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های دلبسته نظام و قانون اساسی با برنامه‌های خود، مردم را به شرکت درانتخابات فرابخوانند و انتخاباتی پرشور مطابق خواست مقام معظم رهبری برگزار کنیم.

خاتمی با بیان اینکه امروز همه ما سرنشینان یک قایق هستیم، به شرایط سیاسی و تاریخی حساس پیش روی کشوراشاره کرد و افزود: برای تحقق اهداف و خواست مردم، راهی جز در کنار یکدیگر بودن، وحدت و تلاش مستمر همه دوستداران نظام و انقلاب اسلامی و همه دوستداران کشور و ملت وجود ندارد.

رییس جمهور همچنین تصریح کرد: ما باید بیاموزیم که چگونه در عین متنوع و متکثر بودن، می‌توان رقابت کرد و رقابت را با ستیز اشتباه نگرفت و از هدر رفتن نیروها جلوگیری کرد.

خاتمی تاکید کرد: این که یک سلیقه در جامعه حاکم شود و وحدت را در درون این تفکر جستجو نمود، نه شدنی است و نه مطلوب.

رییس جمهوری وحدت در اهداف، تشخیص اولویت‌ها و رقابت و تبادل‌نظر برای دستیابی به راهکارهای بهتر را ضروری خواند و گفت: با فرهنگ استبدادزده، خودمحوری ، انزواگری و ضدیت با جمع، مردم‌سالاری و خواستهای ملت محقق نخواهد شد.

آقای خاتمی سپس اظهار امیدواری کرد: تداوم گفت‌وگوها و نشست دولت با مجلس شورای اسلامی منجر به جستجوی راههای بهتر برای کمک به مردم و پیشبرد امور کشور شود.

رییس جمهور مطالب ارایه شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌ریزی اقتصادی و بودجه کشور را مفید خواند و با تاکید بر ضرورت رونق اقتصادی، جذب امکانات و سرمایه‌های داخل و خارج کشور، توسعه فعالیت بخش خصوصی و صادرات غیرنفتی، گفت: دولت و مجلس باید با تعامل بیشتر در حل تنگناها و مشکلات گام بردارند تا اهداف پیش‌بینی شده در برنامه توسعه همه جانبه مهیا شود.

خاتمی ضرورت پاسخگوی نظام به مقتضیات و جلب رضایت مردم در عرصه‌های مختلف را یادآور شد و گفت: ما افتخار داریم که شیوه‌ای از نظام اسلامی را عرضه کرده‌ایم که خواستار مردم‌سالاری منطبق با فرهنگ دینی و ملی است؛ باید در جلب رضایت مردم کوشا باشیم.

رییس جمهوری با بیان این‌که رضایت‌مندی مردم اصل استحکام نظام است، ضمن تشریح تلاشهای دولت در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و تلاش برای تولید ثروت و نیز توزیع عادلانه آن، گفت: اشتغال از اصلی‌ترین نیازهای جامعه است و باید کارآفرینی را امری مقدس بدانیم.

رییس جمهور همچنین اظهار امیدواری کرد: دولت و مجلس بتوانند طرح هدفمند کردن یارانه‌ها برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه را به مرحله اجرا بگذارند.

خاتمی گفت: اهداف چشم‌انداز برنامه بیست ساله کشور بلندمدت است ولی بلند پروازانه نیست و می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای مطلوب به آن دست یافت.

رییس جمهور در پایان تصریح کرد: دولت بودجه سال آینده کشور را درچارچوب برنامه پنج ساله چهارم و بر اساس اولویت‌ها ارایه خواهد کرد.



حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 2:25 عصر

مقام معظم رهبری:
نسبت به نتایج حرکت نظام
سرتا پا امید هستم
آیت الله خامنه ای جنگ واقعی جهان پیچیده امروز را
جنگ رسانه ها برشمردند
008091.jpg
عکس : علیرضا بنی علی
ایسنا : رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین ماموریت محوری صدا و سیما در مدیریت و هدایت فکر و فرهنگ جامعه، الزامات عینی و راهبردهای اجرایی تحقق اهداف رسانه ی ملی را تشریح کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای، صبح دیروز در دیدار رییس، معاونان، مدیران و جمعی از دست اندرکاران بخش های مختلف صدا و سیما با بیان تحلیلی جامعه شناختی از روند سیطره یک طبقه ی اجتماعی جهانی بر خاورمیانه، نقش رسانه ی ملی را در پایداری نظام اسلامی در مقابل این هجوم همه جانبه، بسیار مهم خواندند و با تبیین ماموریت محوری صدا و سیما در مدیریت و هدایت فکر و فرهنگ جامعه، الزامات عینی و راهبردهای اجرایی تحقق اهداف رسانه ی ملی را تشریح کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای، درک نقش مهم رسانه ملی را، نیازمند درک جایگاه نظام اسلامی در جغرافیای بشری دنیا و جبهه بندی های وسیع و پیچیده جهانی دانستند و در همین زمینه خاطرنشان کردند: طبقه ی زرسالاران اقتدارطلب به عنوان یک طبقه ی اجتماعی جهانی در حال اشغال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خاورمیانه و منطقه اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران، به عنوان تنها گروه مقاومت به پایداری در برابر این هجوم اشغالگرانه پرداخته است.
ایشان تلاش طبقه ی اجتماعی زرسالاران اقتدارطلب را برای تسلط بر منابع حیاتی و مالی جهان، آغاز یک استعمار فرانو و کاملا جدید برشمردند و خاطرنشان کردند: تحقق این مساله، حداقل صد سال ملت های منطقه  خاورمیانه را از کاروان علم و تمدن و خوشبختی دور می سازد و جمهوری اسلامی ایران با درک پیامدهای شوم این روند، به عنوان مجموعه ای توانا و آگاه در برابر اهداف استعمار فرانو ایستاده است.
008097.jpg
ایشان جنگ واقعی جهان پیچیده ی امروز را جنگ رسانه ها برشمردند و افزودند: تهاجم خبری و تبلیغی، فرهنگی و اخلاقی رسانه های تحت کنترل زورمندان و زرمندان جهانی به ملت ها به ویژه به ملت ایران در اوج خود قرار دارد و در این مقابله اساسی، نقش رسانه ملی، بسیار مهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به واقعیت تاریخی، پیروزی بدون تردید نظام اسلامی را در این روند مورد اشاره قرار دادند و افزودند: با وجود شناخت کافی از همه ضعف ها و کاستی های موجود، تاکید می کنم که امروز نسبت به نتایج حرکت نظام سر تا پا امید هستم و معتقدم با تکیه بر سرمایه قوی انسان های با استعداد، با تجربه، مبتکر، شجاع و قابل اعتماد و با اعتماد به نفس لازم، همه مشکلات را برطرف و فریاد رسا و پیام های صحیح خود را در همه جا، طنین انداز خواهیم کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تبیین نقش تعیین کننده ی رسانه ملی، مدیریت و هدایت فکر و فرهنگ و روحیه و اخلاق رفتاری جامعه را ماموریت محوری صدا و سیما برشمردند و افزودند: تحقق این ماموریت الزاماتی دارد که صدا و سیما باید در جهت تامین آنها حرکت کند.
ایشان امین نظام بودن، مورد اعتماد مردم بودن، برخورداری از مزیت های رقابتی، توجه همزمان به کمیت و کیفیت، آرایش رسانه ای کارآمد در سطوح محلی، ملی و منطقه ای، قدرت انعطاف و سرعت عمل برای انطباق با وضعیت های گوناگون و پیش بینی نشده را از جمله الزامات تحقق ماموریت محوری رسانه  ملی برشمردند.
حضرت آیت الله خامنه ای، در تبیین اهداف کلان صدا و سیما، به ارتقاء معرفت دینی روشن بینانه، ترویج رفتار دینی مخلصانه، ریشه دار کردن شناخت و باور مردم به ارزش ها و مبانی اصیل انقلاب و نظام اشاره کردند و افزودند: مصونیت بخشیدن به ذهن جامعه در برابر تهاجم مخرب رسانه های بیگانه، ایجاد و تعمیق باور عمومی به کارآمدی نظام، حفظ و تقویت همگرایی عمومی و همدلی و محبت و وحدت، و آگاه سازی مردم درباره مقوله های حساس نظیر «علم، امنیت، پرورش نخبگان، اقتدار ملی و کار و ابتکار» از اهداف کلانی است که صدا و سیما باید پیگیری کند.
ایشان در تشریح وظایف صدا و سیما در قبال موضوعات مهم از جمله اخلاق عمومی تصریح کردند: هویت حقیقی هر جامعه هویت اخلاقی آن است و صدا و سیما باید مسائلی نظیر انضباط اجتماعی، وجدان کاری، ادب اجتماعی، رعایت حقوق دیگران، اعتماد به نفس، شجاعت فردی و ملی، زیبایی طلبی ظاهری و باطنی و حق طلبی و پرهیز از مصرف زدگی را در همه برنامه های خود مدنظر داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب، ارتقای معرفت و ایمان مردم و پرهیز از «قشری گری و برخوردهای صرفا احساسی» را از ویژگی های لازم برنامه های مذهبی صدا و سیما برشمردند و افزودند: در همه مراسم و اعیاد دینی باید هوشمندانه، هنرمندانه، جذاب و متنوع برنامه سازی کرد.
ایشان تقویت مدیریت اجرایی کشور را سیاست لازم صدا و سیما خواندند و افزودند: ضمن بیان هنرمندانه ابعاد مختلف توفیقات گسترده ی دولت، باید ضعف ها، کمبودها و دردهای مردم را نیز با هدف پیدا کردن راه حل بیان کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای پیشرفت کشور را در گرو پیشرفت علم و اندیشه برشمردند و وظایف صدا و سیما را در نهضت تولید «علم و فکر و نظریه» مهم خواندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، شادی، نشاط و لبخند را از ضروریات جامعه دانستند و افزودند: صدا و سیما باید نیاز مردم به سرگرمی و تفریح را با برنامه ها و طنزهای جالب و فاخر اما بدون لودگی و ابتذال تأمین کند. ایشان، زنده نگه داشتن دغدغه عدالت، تقویت نهضت بیداری در جهان اسلام، و زمینه سازی برای مشارکت عمومی در مسائل مختلف را از دیگر وظایف رسانه ملی خواندند.
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان چند راهبرد اجرایی، توجه به محتوای همه برنامه ها را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: برنامه های مختلف باید یکدیگر را در ارائه پیام های صحیح تکمیل کنند.
ایشان نظارت کیفی بر مراحل مختلف برنامه سازی و توجه به تاثیر برنامه ها در مخاطبان را به موازات تلاش برای افزایش مخاطبان، مهم برشمردند.
حضرت آیت الله خامنه ای ارائه برنامه های کاملا غنی و فاخر در شبکه های رادیویی قرآن و معارف، انتقال غیرمستقیم پیام ها و تقویت نیروی انسانی را از دیگر راهبردهای اجرایی صدا و سیما دانستند و تصریح کردند ضمن تشکیل جمع های مشورتی قوی در زمینه های راهبردی، چشم انداز، اهداف و راهبردهای کلان پنج ساله، را تنظیم کنید.
ایشان در پایان سخنانشان با ابراز خرسندی از همدلی و تعامل صحیح مدیران و مسوولان رسانه ملی تأکید کردند: با همت کارکنان سختکوش رسانه ملی، تلاشهای گسترده ای را که در سالهای اخیر تا به حال صورت گرفته است با برنامه ریزی و قوت بیشتر ادامه دهید.
در این دیدار آقای ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما با تأکید بر اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان یک منشور همواره مبنای کار رسانه ملی بوده، خاطرنشان کرد: در دوره جدید، توسعه کیفی مهمترین هدف صدا و سیما ست و با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحبنظران، استراتژی توسعه کیفی برای ۵ سال آینده تدوین شده است.
وی اولویت مهم رسانه ملی را حرکت به سوی ارزشهای دینی و اخلاقی برشمرد و افزود: ایجاد ارتباط مستمر میان مجموعه تصمیم گیریهای مدیران ارشد، منابع محتوایی و عوامل اصلی تولید برنامه، ضابطه مند کردن روابط فرهنگی برای تولید برنامه در صدا و سیما و تشکیل گروههای مشورتی راهبری در هر شبکه از جمله اقدامات انجام شده در چند ماه اخیر است.
رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه خبررسانی به ویژه تلاش برای تغییر ادبیات خبر و روانی اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: صدا و سیما از مدتها قبل برنامه ریزی و اقدامات اولیه خود را برای زمینه سازی حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد فضای سالم آغاز کرده است.
آقای ضرغامی همچنین با اشاره به پیشرفتهای سریع فنی در رسانه های جهان و تلاش آنها برای جذابیت بیشتر برنامه ها در ابعاد مختلف، مشکلات مالی و اعتباری صدا و سیما برای رسیدن به حداقل های استانداردهای جهانی در زمینه مسائل فنی و ضرورت افزایش بودجه سازمان را یادآور شد و افزود: برغم این مسائل و کاهش اعتبارات اختصاص یافته، کارکنان صدا و سیما تلاش جهادی را برای برطرف کردن مشکلات آغاز کرده اند.


حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 2:22 عصر

پایان رایزنی همسایگان عراق در تهران
دومین  و آخرین  نشست  وزرای  کشور همسایه  عراق  عصر دیروز با صدور بیانیه ای به  کار خود پایان   داد.
در این  نشست ، وزیران  کشور ایران ، عربستان ، سوریه ، عراق ، کویت  و ترکیه و وزیر توسعه  اجتماعی  اردن  حضور دارند.
عبدالواحد موسوی  لاری  و فلاح  نقیب  وزیران  کشور ایران  و عراق  واشرف  جهانگیر قاضی  نماینده  ویژه  دبیرکل  سازمان  ملل  متحد در امور عراق در آیین  گشایش  اجلاس  وزیران  کشور همسایه  عراق  سخنرانی  کردند.
در این  اجلاس  دو روزه ، وزیران  کشور همسایگان  عراق ، درباره  مسایلی  چون برقراری  امنیت  در عراق ، کنترل  مرزها، کمک  به دولت  موقت،  ایجاد آرامش  و ثبات در عراق  و برگزاری  انتخابات  در این  کشور بحث  و تبادل  نظر  کردند.


حسن علی مدنی تاریخ پنج شنبه 83/9/12 ساعت 2:18 عصر

رسول اکرم(ص): بر شما باد از گذشت کردن، زیرا که گذشت عزت انسان را زیاد می نماید، پس عفو کنید تا خداوند به شما عزت دهد.
کافی / ج ،۲ ص ۱۰۸
خوشخبر باشی ای نسیم شمال
که به ما می رسد زمان وصال
قصه العشق لاانفصام لها
فصمت هاهنا لسان القال


   1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com